sesje fotograficzne w zielonej górze
Uncategorized

Czym się różni sesja wizerunkowa od biznesowej?


Szukasz kogoś, kto zrobi Ci profesjonalne zdjęcia, które później będziesz mogła wykorzystać na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych? W takim razie na pewno spotkałaś się z terminami takimi jak sesja biznesowa oraz sesja wizerunkowa. Zastanawiasz się, czy to jedno i to samo? Nie do końca.


Podstawowa różnica pomiędzy sesją biznesową a wizerunkową


Celem sesji biznesowej jest promowanie firmy, zadbanie o to, by pokazać ją od jak najbardziej profesjonalnej strony. Podczas takiej sesji uwaga skupiona jest na tym, by jak najlepiej zaprezentować ofertę firmy oraz pokazać potencjalnemu odbiorcy z kim będzie w przyszłości pracować. Sesja wizerunkowa skupia się bardziej na promowaniu poszczególnych osób. To one znajdują się w centrum uwagi. Podczas takiej sesji podkreśla się styl, kompetencje i umiejętności konkretnej kobiety lub mężczyzny. Zdecydowanie szersze pole zarówno dla fotografa, jak i osoby, która staje przed jego obiektywem, daje sesja wizerunkowa – jest mniej formalna i można przy niej poszaleć (oczywiście wszystko z wyczuciem, umiarem i dopasowaniem do tematu).


Sesja biznesowa czy wizerunkowa – na co się zdecydować?


Sesja biznesowa sprawdzi się w przypadku firm zatrudniających przynajmniej kilka osób. Zdecyduj się na nią, gdy chcesz pokazać profesjonalny i spójny wizerunek firmy. W trakcie takiej sesji można zaprezentować cały zespół, kadrę zarządzającą, a także pokazać siedzibę firmy. Fotografie, które powstają podczas takiej sesji, mają dosyć oficjalny charakter. Często wykonywane są w miejscu pracy lub studiu fotograficznym.


Sesja biznesowa to doskonała okazja do przygotowania zdjęć i materiałów, które przydadzą się podczas różnego rodzaju konferencji i prezentacji. Zdjęcia, które powstaną podczas sesji biznesowej, będą przydatne także podczas publikacji na temat firmy w tradycyjnych mediach.


Sesja wizerunkowa to dobra opcja dla osób, które prowadzą swoją firmę samodzielnie. Sprawdzi się w przypadku osób, które chcą rozwinąć profile w wybranych przez siebie serwisach społecznościowych i postawić na markę osobistą. Będzie idealnym rozwiązaniem także dla youtuberów, artystów, ekspertów często występujących w mediach.


Sesja wizerunkowa może odbyć się zarówno w siedzibie firmy, biurze, jak i w plenerze. Ważne jednak, by wybór miejsca był ściśle związany z tym, czym zajmuje się fotografowana osoba.


Sesja wizerunkowa daje duże pole do popisu Zarówno dla fotografa, jak i dla osoby stojącej przed obiektywem. Można wykorzystać różnego rodzaju akcesoria, czy stylizacje. Warto jednak pamiętać, że styl zdjęć powinien być dobrany do charakteru pracy, którą wykonuje osoba stająca przed obiektywem. Przy zawodach typowo kreatywnych, naprawdę można zaszaleć i stworzyć coś, co wyróżni taką osobę wśród innych ludzi, zajmujących się podobną tematyką.


Nadal nie wiesz, na który rodzaj sesji się zdecydować? Napisz do mnie. Pomogę Ci wybrać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pl_PLPolish